Ads 468x60px

دوشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۶

آب زمزم، گندیده ترین و حاوی سطح بالای آرسنیک سرطان زا

از شگفتی های آب زمزم زیاد شنیدیم که برای هر مرض مداواست. اما اخیرا مسئولان بهداشت در کشورهای غربی نوشیدن این آب مقدس را خطرناک توصیف کرده اند. بنا بر آزمایشات لابراتورای، این آب مقدس ظاهرا یکی از گندیده ترین و خطرناک ترین آب دنیاست.
به نقل از بی بی سی، در سال ۲۰۰۵ میلادی، سازمان استاندارد مواد غذایی (Food Standards Agency) بریتانیا، بعد از تحقیقات و آزمایشات لابراتواری اعلام کرد که آب زمزم حاوی مواد آرسنیک تقریبا سه برابر حد مجاز قانونی مقرر شده توسط سازمان بهداشت جهانی است و علیه نوشیدن آب زمزم به مردم هشدار صادر کرد. بی بی سی تصریح می کند که البته این آزمایش لابراتواری بر آب زمزمی که در بریتانیا (ظاهر جعلی) به فروش می رفت انجا شده بود.

بعدا بعضی از رهبران مسلمان و حتی مقامات سعودی شکایت کردند که این ادعا بی اساس است و آب  زمزم پاکترین آب دنیا است. تقریبا شش سال بعد، در سال ۲۰۱۱، دو باره بی بی سی نوشت که بنا بر آزمایشات لابراتواری که اخیر توسط سازمان استاندارد مواد غذایی بریتانیا انجام شده است، حتی همان آب واقعی ای گرفته شده از چاه زمزم نیز حاوی سطح بالای آرسنیک سه برابر از حد مجاز و قانونی است. 

به گفته بی بی سی، بر علاوه سطح بالای آرسنیک، آب زمزم حاوی سطوح بالای نیترات و باکتری های مضر است. شکی نیست که ملیون ها نفر از مسلمانان آب زمزم را خود و کودکان شان مینوشند اما بی خبر از اینکه مسمومیت به آرسنیک یکی از خطرناک ترین امراضی است که شامل سرطان هم می شود.

آرسنیک عنصر شیمیای است که ترکیبات آن به عنوان آفت کش، حشره کش و علفکش به کار برده می شود. مرگ موش نیز از ترکیبات آرسنیک ساخته شده است.

هیچ نظری موجود نیست: