Ads 468x60px

سه‌شنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۷

مدیر مسئول رادیو دایکندی مورد بازجويی قرار گرف

نویسنده: احمد معین

سلطان علی ارزگانی
والی دایکندی بدليل انتقاد های محمد رجا، صاحب امتیاز و مدیر مسئول رادیو دایکندی نسبت به عملکرد هایش به لوی خارنوالی (دادستانی) شکایت کرد . در این شکایت نامه سلطان علی ارزگانی والی دایکندی محمد رجا را متهم به شایعه پراکنی در رابطه با بودجه انکشافی سال 1386 و همچنین تخریش اذهان عمومی نسبت به دولت و بی کفایت خواندن ایشان کرده است .

مدیر مسئول رادیوی دایکندی پس از اتهامات وارده به سارنوالی مرافعه دایکندی احضار شد و به اتهامات والی دایکندی پاسخ گفت .

آقای داکتر محمد رجا در مصاحبه ای با سایت دایکندی گفت : چندی قبل از سوی لوی سارنوالی هیئتی جهت بررسی فساد اداری موجود در ادارات دولتی دایکندی و بررسی عملکرد های شاروال بی تقرر شخص والی به مرکز ولایت دایکندی آمده بودند که سلطان علی ارزگانی والی ولایت دایکندی از من شکایتی را تقدیم این هیئت کرده بود , مبنی بر اینکه اینجانب ایشان را بی کفایت خوانده ام و شایعه پراکنی دورغ نسبت به مصرف نرسیدن بودجه انکشافی سال 1386 بر اثر بی کفایتی شخص ایشان را جهت تخریش اذهان عمومی داشته ام .

وی افزود : سلطان علی ارزگانی به هر جائی که دستش رسیده است از من شکایت نموده و اتهامات واهی و بی اساس را به من نسبت داده است و از تعدادی از اطرافیان خود برای تائید این ادعای غیر قانونی اش امضا گرفته است که تعدادی از امضای هائی موجود در این شکایت نامه جعلی است .

وی گفت : سلطان علی ارزگانی در ابتدا کوشید با ارعاب , تهدید , فحاشی و دشنام دادن مرا وادار به سکونت نماید و چون از این طریق نتوانست کاری را از پیش ببرد , جاسوسی را به طور ماهرانه به رادیو دایکندی فرستاد و وقتی که تیرش به سنگ خورد , این بار شکایتی به مراجع مختلف و حتی آنچه شنیده ام که در نزد دیگران شایعه و در نزد خودم نزدیک به واقعیت , در پی گرفتن جانم است .

وی در ادامه افزود : از کسی که بی پروا اتهام می بند و هیچ ابای از لجن مال شدن حقوق فردی و جمعی مردم ندارد و در پی خاک پوش کردن عملکرد های خلاف قانون خود در دایکندی است , مطمئن هستم از سر ناچاری می تواند به هر عمل بزدلانه دست بزند.

در ادامه از آقای محمد رجا مدیر مسئول رادیو دایکندی در رابطه با واقعیت بودن بودجه انکشافی پرسیده شد که ایشان پاسخ دادند : من در این زمینه اسناد و مدارک کافی در اختیار دارم , اگر والی مدعی است که این موضوع درغ بوده است چرا به جای دسیسه چینی و بستن اتهامات بی اساس سند و مدارک ارائه نمی کند .

در ادامه وی از والی دایکندی خواست تا به جای بستن اتهامات واهی با من مناظره کند و اگر نتوانست اسناد ارائه کند باید به خاطر این غفلت و کوتاهی و سهل انگاری در وظیفه اش از مردم دایکندی عذر خواهی کند و دایکندی را ترک نماید .

قابل یادآوری است که والی دایکندی در طی مصاحبه ای که قبلا با دیدبان رسانه ها و رادیو دایکندی داشته است از موجودیت 32 میلیون دالر بودجه انکشافی اظهار بی اطلاعی کرده است و ان را یک دورغ محض خوانده است .

داکتر محمد علی ستیغ نماینده شورای ملی دایکندی قبلا در این رابطه گفته بود : اگر والی دایکندی از بودجه انکشافی بی خبر است باید به حال والی خندید و اگر ایشان نتوانسته است این بودجه را به مصرف برساند باید بر حال مردم دایکندی گریست .

هیچ نظری موجود نیست: