Ads 468x60px

چهارشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۸۷

ابراز خرسندی گزارشگران بدون مرز از رهایی مليسا فونگ ژورنالست شبکه يک تلويزيونى کانادا

گزارشگران بدون مرز خرسندی خود را از رهایی مليسا فونگ اعلام می‌دارد. خبرنگار شبکه تلويزيون (C B C) کانادا از تاریخ ٢١ ماه میزان در کابل ربوده شده بود، اما به درخواست رسانه ای که برای آن کار می کرد، خبر آن منتشر نشد تا در مذاکرات برای آزادی او اختلالی به وجود نیاید.

گزارشگران بدون مرز که در پی ربوده شدن این روزنامه نگار با مقامات مسئول کانادایی و کارفرمایان خبرنگار ربوده شده در ارتباط بود، در این باره اعلام می‌کند " رها شدن مليسا فونگ خبری مسرت‌بخش برای ما است به ویِژه آنکه علیرغم دشواری اساراتش در سلامت بسر می برد. اما ما نمی توانیم نگران اختطاف های اخیر خبرنگاران رسانه ها در افغانستان نباشیم. وضعیت امنیت در کشور رو به وخامت دارد. "

در تاریخ ٢١ ماه میزان مليسا فونگ خبرنگار شبکه تلويزيون (C B C) کانادا ،به هنگامی که از تهیه گزارش در باره کمپ پناهندگان در نزدیکی کابل باز می گشت، توسط افراد مسلح اختطاف شده بود. در نوار ویدئویی که از سوی رياست عمومی امنيت ملى پس از آزادی خبرنگار پخش شد وی بعد از اختطاف به ميدان وردگ انتقال داده شده است. وی همچنین اعلام کرده است که در هفته های آخر اسارت خود در یک چاه نگاهداری شده است.

در اطلاعیه ای که شبکه تلويزيون (C B C) کانادا امروز منتشر کرد اعلام شده است که مليسا فونگ به وقت محلی حوالى ٨:٣٠ شب گذشته رها شده است و هم اکنون در سفارت کانادا در کابل بسر می بردو تحت آزمایشات پزشکی قرار دارد. اولین نتایج آزمایشات نشان از صحت وی دارد.

نخست وزیر کانادا استفان هارپر اعلام کرده است که رعایی وی بدون پرداخت باج و معامله صورت گرفته است. سعيدانصارى سخنگوى رياست امنیت ملى با تائید بدون معامله انجام شدن اين رهايى اعلام کرد که در رابطه به اين اختطاف سه فرد رده دوم شبکه اختطاف، دستگير گرديده است. آژانس مطبوعاتی کانادا نیز اعلام کرد " اولین نشانه ها حاکی از آن است که ربایندگان متعلق به باندهای تبهکار بوده اند و نه طالبان."

در تاریخ ١٧ عقرب روزنامه نگار هلندی جوانی ریجیک که برای هفته نامه بلِژیکی پی- ماگزین کار می کرد بعد از شش روز اسارت آزاد شد. وی برای تهیه گزارش در باره چگونگی در دام افتادن و کشته شدن سربازان فرانسوی به منطقه سپير کوندى سروبى رفته بود.

هیچ نظری موجود نیست: