Ads 468x60px

شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۸

تیم ملی فوتبال زنان افغانستان وارد برلین شد


تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در کنار وزیر داخلۀ آلمان.

تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در کنار وزیر داخلۀ آلمان.

عصر روز پنجشنبه، 23 اپریل 2009 میلادی، تیم ملی زنان افغانستان که شامل 22 بازیکن و دو مربی میباشد، در پارلمان آلمان مورد استقبال آقایان ارهارد کورتینگ، وزیر داخله و سپورت ایالت برلین، دوکتور پیتر دانکرت، رئیس کمیتۀ ورزش پارلمان آلمان و دیتلیف زمبریتسکی، مسؤل انسجام دهنده کمک های آلمان به افغانستان و شماری از اعضای فدراسیون ملی فوتبال آلمان قرار گرفتند.

تیم ملی زنان افغانستان برای یک سلسله بازی های دوستانه و تمرین برای آمادگی ها در مسابقات آینده، برای یک مسافرت 14 روزه وارد برلین پایتخت آلمان شد.

آقای دوکتور دانکرت، مسؤول ورزش پارلمان آلمان راجع به دعوت تیم ملی زنان افغان به آلمان در یک مصاحبۀ خبری گفت : "من سال گذشته با وزیر داخله ایالت برلین در کابل از چند بازی فوتبال جوانان افغانستان دیدن نمودم، در ضمن از مسؤلین فدراسیون فوتبال افغانستان پرسیدم که آیا تیم فوتبال زنان نیز وجود دارد، آنها جواب مثبت دادند. بعدا این موضوع را با وزارت خارجه در برلین در میان گذاشتم و به دعوت شان اقدام نمودیم. اینک تیم ملی زنان افغان برای دو هفته مهمان برلین میباشند".

هزینۀ این مسافرت را وزارت خارجه آلمان به عهده گرفته است.

در این دیدار همچنین زمینۀ بحث و گفتگو بین نمایندگان پارلمان آلمان و بازیکنان تیم ملی زنان افغان فراهم گردید.

اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان در کنار وزیر داخلۀ آلمان.

اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان در کنار وزیر داخلۀ آلمان.

خانم حدیثه ولی، کاپیتان تم ملی زنان افغانستان به خبرنگار رادیو بین المللی فرانسه گفت : ما برای بازی فوتبال در افغانستان به مشکلات زیادی مواجه هستیم، مردم ما آنقدر پیشرفت نکرده اند که بتوانند قبول کنند که دختران نیز میتوانند فوتبال بازی کنند. خیلی ها فکر می کنند که بازی فوتبال برای زنان در فرهنگ ما نیست که این یک اشتباه است.

آقای عبدالصبور ولی زاده، مربی تیم ملی زنان افغانستان در رابطه به مسافرت به آلمان چنین گفت : در گذشته نیز تیم ملی زنان افغان به آلمان مسافرت نموده اند. ما در چندین بازی که دربرلین پیش رو داریم در مرحله اول می خواهیم از تجاروب و تکنیک بازی کنان تیم زنان آلمان بیآموزیم. این بازی ها تیم ملی زنان افغان را تقویت میکند و روش های بیشتری را تجربه میکنند و از طرف دیگر پشتیبانی جامعه جهانی روحیه بازیکنان را قوی تر میسازد".

یکی از بازیکنان تیم ملی زنان افغان گفت : "چند سال قبل اگر دست یک زن از زیر چادری بیرون میشد، شلاق میخورد، اینک زنان و دختران افغان با تلاش و مقاومت توانستند در جامعه دست آوردهای خصوصا در ورزش با تمام دشواری به دست بیاورند".

ولی با آن هم زنان افغان برای رسیدن به آزادی های اجتماعی خصوصا ورزش با چالشهای درجامعه روبه رو میباشند.

تیم ملی زنان افغانستان که بین سنین 17 ساله تا 23 ساله میباشند، برای یک مسافرت 14 روزه از طرف وزارت امور خارجه آلمان برای مسابقات دوستانه با تیم های فوتبال زنان ایالت برلین به این شهر دعوت شده اند و قرار است روز شنبه، 25 اپریل با تیم ایالت برلین به مسابقه دوستانه بپردازند.

منبع ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست: