Ads 468x60px

دوشنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۸۸

آیا اسراییل به طرف برخورد شدید با امریکا میرود؟

روز آزادی اسراییل نزدیک است و رسم اینست که سیاست مداران اسراییلی در باره گزشته تاریخی و آینده کشور خود یعنی اسراییل مصاحبه های با آب و تاب تمام بدهند. اما نخست وزیر تازه منتخب اسراییل ، بنجیامین نتنیاهو به طور آشکارو غیر معمول خاموش است. آقای نتنیاهو در ماه فبروری امسال توسط رای دهنده گان اسراییلی به کرسی نخست وزیری انتخاب شد ، او آگاهی خوبی از اولویت های رای دهندهگان اسراییلی دارد که عبارت از امنیت شخصی و ملی اسراییلی ها می باشد.
این موقع خوبی بود تا آقای نتنیاهو سیاست خارجی حکومت خودرا اعلان میکرد اما چنانچه معلوم میشود اسراییلی ها و جامعه جهانی که با بی صبری به موضع گیری حکومت جدید اسراییل در قبال سیاست خارجی اش در انتظار اند باید اندکی دیگر منتظر باشند.
در سرزمین ی که جنگ ها بدون هشدار آغاز میشوند ، سخنگوی آقای نتنیاهو اعلان کرده است که جهان بینی و سیاست خارجی حکومت جدید اسراییل فقط بعد از 18 می 2009 آشکار و اعلان خواهد شد.
این دقیقا وقتی است که آقای نتنیاهو برنامه دیدار با رییس جمهور بارک اوباما در قصر سفید را دارد.ضمنا وزرای دفاع و خارجه کابینه آقای نتنیاهو اظهاراتی را کرده اند که نشان دهنده سمت گیری های جدید سیاست خارجی اسراییل می باشد.
اظهارات مقامات بلند پایه اسراییلی ، قصر سفید و همچنین اظهارات رهبران عرب در این راستا به صورت جدی دیده بانی میشوند.

مردم اسراییل و شرق میانه میخواهند بفهمند که آیا ماه آینده قصر سفید شاهد برخورد زشتی میان اسراییل و امریکا خواهد بود؟ به طورمعمول این امر بسیار بعید به نظر میرسد ،اما اظهارات متفاوت حکومت جدید اسراییل از یک طرف و قصر سفید ی رییس جمهور اوباما از طرف دیگر، امکان همچنین برخورد را زیاد تر ساخته.آقای نتنیاهو سابقه طویل روابط دشوار با نزدیکترین دوست کشورش یعنی ایالات متحده دارد که از دوره قبلی صدارت آقای نتنیاهو در اخیر دهه 90 سرچشمه دارد.

هیچ نظری موجود نیست: