Ads 468x60px

شنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۹

مقامات امنیتی دست داشتن ایران در حمله بالای رزاق مامون را رد نمودند

مصاحبه با پدر رفیع، شخصی که برای دفاع از ناموسش بر روی رزاق مامون اسید پاشید



مقامات امنیتی دست داشتن ایران در حمله بالای رزاق مامون را رد نمودند

منبع: رادیو سلام وطندرا

آقای مامون خبرنگار و نویسنده ی افغان در لحظاتی بعد از پاشیدن تیزاب بالای صورتش، هفته گذشته ایران را متهم به دست داشتن در این حمله نمود.
به دنبال این حمله تکان دهنده، حامدکرزی رییس جمهور تیم تحقیقاتی را برای بازرسی این قضیه موظف ساخت، اما لطف الله مشعل سخنگوی ریاست امنیت ملی امروز در کنفرانس خبری در کابل گفت: بررسی های این اداره نشان می دهد که در حمله بالای آقای مامون ایران دست نداشته است.
آقای مشعل افزود این که ایران دراین قضیه دست داشته باشد تا اکنون کدام اسناد ومدارک قوی دراختیار ریاست عمومی امنیت ملی قرارندارد.
حشمت استانکزی سخنگوی قومندانی پولیس کابل می گوید که تحقیقات جریان دارد اما مدارک در مورد نقش ایران در دست داشتن در این حمله تا هنوز به دست نیامده است.

تیزاب پاشی بالای صورت آقای مامون در سه شنبه هفته گذشته حوالی ساعت 6 شام درمکروریان دوم در دهلیز منزل آقای مامون صورت گرفت .
حمله بالای آقای مامون خبرنگاراسبق بی بی سی، رادیو آزادی و نویسنده چند کتاب بحث بر انگیز در باره ی شخصیت های برجسته افغانستان، ژورنالیستان کشور را تکان داد.
آقای مامون پس از این حادثه ادعا کرد که این حمله با نشر کتاب وی بنام رد پای فرعون ارتباط دارد و جاسوس های ایرانی را در دست داشتن به این قضیه متهم ساخت.

پولیس کابل با درنظر داشت شهرت و ادعای آقای مامون و هدایت رییس جمهور بلافاصله برای پیگیری این قضیه دست به کار شد و به طور بی سابقه در ظرف 48 ساعت مظنونی را به نام خواجه رفیع الله از کارته نو کابل بازداشت نمود.
خواجه رفیع الله در یک مصاحبه با آژانس خبری پژواک، خود و خانمش را از دوستان صمیمی آقای مامون قلمداد کرد اما ادعا نمود که وی بعد از تهدید از سوی افراد ناشناس مجبور به این کار شده است.
مل پاسوال محمد ظاهر رییس تحقیقات جنایی پولیس کابل به سلام وطندار گفت: آقای خواجه رفیع الله اشخاص و کشورهای مختلف را به تحریک و تهدید متهم ساخته است، اما تا هنوز این اداره اسناد و مدارکی در مورد دست داشتن یک کشور خارجی در این قضیه به دست نیاورده است.

عبدالحمید مبارز رییس اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان گفت قضیه تیزاب پاشی به صورت رزاق مامون را بعضی ها جنبه اخلاقی میدهند اما وی گفت این یک قضیه شخصی نیست.

آقای مامون در حال حاضر در هند تحت تداوی قرار دارد، یکی از همکاران آقای مامون به سلام وطندار گفت: به دلیل جراحی پلاستیکی آقای مامون نمی تواند تا 48 ساعت دیگر صحبت نماید.

منبع : رادیو سلام وطندا

هیچ نظری موجود نیست: