Ads 468x60px

جمعه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۷

جايزه‌ي شعر خبرنگاران به الياس علوي شاعر افغان

سومين دوره‌ي جايزه‌ي شعر خبرنگاران با تقدير ويژه از احمدرضا احمدي، مجموعه‌ي شعر «من گرگ خيالبافي هستم» الياس علوي را به عنوان برگزيده‌ي خود معرفي كرد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «چاي در غروب جمعه روي ميز سرد مي‌شود» احمدرضا احمدي به عنوان نامزد اين دوره از جايزه‌ي شعر خبرنگاران معرفي شده بود، كه اين جايزه در مراسم پاياني خود كه امروز (پنج‌شنبه، 15 اسفندماه) به صورت خصوصي در منزل اين شاعر پيشكسوت برپا شد، از او به عنوان پيشكسوت عرصه‌ي شعر و به پاس فعاليت ادبي‌اش تقدير كرد.

همچنين مجموعه‌ي شعر «من گرگ خيالبافي هستم» از الياس علوي - شاعر افغان ساكن استراليا - برگزيده‌ي اين دوره شد.

«پاييز تا زانوهايت خواهد رسيد» از ندا کامياب، ديگر نامزد اين دوره از جايزه‌ي شعر خبرنگاران با داوري محمدهاشم اکبرياني، اسدالله امرايي، حسن گوهرپور، ياسين نمکچيان و رسول يونان بود.

در بيانيه‌ي داوران اين جايزه آمده است: هيأت‌داوران سومين دوره‌ي جايزه‌ي شعر خبرنگاران با ابراز خرسندي از حضور در جامعه‌ي ادبي کشور، خوشحال است که به عنوان حرکتي مستقل و آزاد توانسته است به ارزيابي آثار منتشرشده در سال 1386 بپردازد. ضمن اداي حترام به همه‌ي شاعراني که در سال 1386 مجموعه‌ي شعر منتشر کرده‌اند (که در ميان آن‌ها آثار قابل تأملي نيز وجود دارد) هيأت‌داوران همچنين لازم مي‌داند تأسف خود را از عدم انتشار مجموعه‌هايي که انتشار آن‌ها مي‌توانست دامنه‌ي رقابت و امکان ارزيابي‌هاي منصفانه‌تر را افزايش دهد، اعلام مي‌دارد. اميد است گردانندگان اين جايزه که همگي از خبرنگاران و فعالان عرصه‌ي مطبوعات هستند، بتوانند در سال‌هاي آينده شاهد انتشار آثار بيش‌تري باشند، تا از اين طريق براي هيأت‌داوران امکان ارزيابي‌هاي دقيق‌تر فراهم آيد.

منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

هیچ نظری موجود نیست: