Ads 468x60px

شنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۷

بوش: نیروی بیشتری به افغانستان اعزام می شود

B.B.C

سربازان آمریکایی در افغانستان
نیروهای خارجی در جنگی سخت با شورشیان وابسته به طالبان درگیر هستن
جورج بوش، رییس جمهور آمریکا می گوید تا سال آینده، تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی را به افغانستان اعزام می کند.

آقای بوش همچنین ماه جون امسال را، که پر تلفات ترین ماه برای نیروهای خارجی از زمان فروپاشی رژیم طالبان در اواخر سال 2001 بوده، "ماه دشواری" برای نیروهای خارجی در افغانستان توصیف کرده است.

آمار رسمی نشان می دهد که در این ماه حداقل چهل و پنج سرباز خارجی در افغانستان در جریان درگیری نظامی و یا حوادث دیگری جان خود را از دست دادند.

این سربازان در چارچوب نیروهای بین المللی یاری امنیتی (آیساف) و نیروهای بین المللی تحت فرمان آمریکا وظیفه اجرا می کردند.

هم اکنون حدود شصت هزار نظامی خارجی در افغانستان مستقر اند که بیشتر آنان تحت فرماندهی ناتو فعالیت می کنند.

نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از حدود سی و سه هزار نظمی آمریکایی و بیست و هشت هزار نظامی از چهل کشور دیگر تشکیل یافته است.

آقای بوش به خبرنگاران در واشنگتن گفت "ما در حال بررسی تعداد سربازان و نیاز برای سربازان بیشتر هستیم. ما در میانه 2008 قرار داریم و در نظر است تعداد سربازان را تا سال 2009 افزایش دهیم."

رئیس جمهور آمریکا افزود: "با این حال می خواهم یک موضوع را بدانید که ما تعداد سربازان خو در افغانستان را دو برابر کرده ایم - تعداد نیروهای ائتلاف در افغانستان از دو سال پیش به این سو، دو برابر افزایش یافته است."

'ماه دشوار'

آقای بوش پذیرفت که ماه جون، "ماه دشواری" برای نیروهای خارجی در افغانستان بوده است.

'دشمن سرسخت'
جورج بوش
یک دلیل اینکه تعداد تلفات ما بیشتر بود، این است که سربازان ما در حال نبرد با یک دشمن سرسخت هستند، دشمنانی که حضور ما را در آنجا (افغانستان) دوست ندارند چون نمی خواهند آمریکا پناهگاه های امن شان را مورد حمله قرار دهد
بوش

در تلفات نظامی خارجی در افغانستان در ماه جون امسال، بیست هشت نفر آمریکایی بودند.

این بیشترین تعداد تلفات سربازان آمریکایی در یک ماه از زمان فروپاشی طالبان در افغانستان بوده است.

آقای بوش گفت: "اما (ماه جون) ماه دشواری برای طالبان نیز بود. یک دلیل اینکه تعداد تلفات ما بیشتر بود، این است که سربازان ما در حال نبرد با یک دشمن سرسخت هستند، دشمنانی که حضور ما را در آنجا (افغانستان) دوست ندارند چون نمی خواهند آمریکا پناهگاه های امن شان را مورد حمله قرار دهد."

روز سه شنبه گوردن براون، نخست وزیر بریتانیا، از همه کشورهای عضو ناتو که در جنگ افغانستان شرکت دارند مصرانه خواستار "بیشترین مشارکت ممکن" در این جنگ شد.

براساس آمار رسمی منتشر شده در سایت icasualties.org چهل درصد از 122 سرباز خارجی که در سال 2008 در افغانستان کشته شدند، مربوط به ماه جون می شود.

بیشتر این سربازان در اثر انفجارهای کنار جاده ای و هدف قرار گرفتن کاروان های نظامی به قتل رسیدند.

ناتو می گوید تلفات سربازان خارجی در افغانستان به این دلیل بیشتر شده که تعداد نفرات نیروهای بین المللی در جنگ با طالبان در این کشور افزایش یافته است.

در عین حال، براساس آمارها، در ماه جون امسال، سی و یک سرباز خارجی به شمول 29 سرباز آمریکایی در عراق کشته شدند، در حالی که تعداد سربازان خارجی مستقر در عراق دو برابر تعداد سربازان خارجی در افغانستان است.

هیچ نظری موجود نیست: