Ads 468x60px

شنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۷

سلمان رشدی: محافظم خاطراتش را منتشر کند ، شکایت می کنم

نویسنده مرتد کتاب "آیات شیطانی"، محافظ سابق خود را تهدید کرد که در صورت انتشار کتاب خاطراتش تحت عنوان "on her majestys service"، علیه او شکایت می کند.
وکیل سلمان رشدی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: نامه ای به انتشارات جان بلیک ارسال کرده و در آن متذکر شده ام که این کتاب به هیچ وجه نباید چاپ شود تا دروغ های موجود که از ذهن بیمار "رون ایوانز" محافظ سابق موکلم بیرون آمده درون جامعه جاری نشود.

رشدی در مصاحبه با روزنامه گاردین چاپ انگلیس گفت: مطالب کتاب رون ایوانز همگی جعلی است زیرا او مرا فردی پست فطرت، نجس، بی نهایت ناخوشایند و خودبین و گستاخ معرفی کرده است.

رون ایوانز در بخشی از کتاب جنجالی خود آورده است: رشدی به حدی از انتشار کتاب آیات شیطانی ترسیده است که به مدت 10 سال از ما به عنوان محافظانش می خواست که شبها در منزلش بمانیم و تا صبح مواظب او باشیم و مبلغ اضافه کاری ما را نیز شخصا تقبل می کرد اما برای دریافت کل مبلغ همیشه مشکل داشتیم.

وی افزود: حتی گاهی اوقات که مجبور بودیم او را تنها بگذاریم، به حدی مضطرب و نگران بود که چند بار مجبور شدیم از روی اجبار او را درون کمد دیواری پنهان نماییم، درب را قفل کنیم و کلید آنرا با خود ببریم.

ایوانز تصریح کرد: وی خود را فردی روشنفکر توصیف می کند حال آنکه واقعیت چیز دیگری است و خساستش در حدی قابل توصیف است که در حین انجام وظیفه، خودش را به حالت مستی می زد و به خواسته های ما اصلا توجهی نداشت.

رشدی در دفاع از خود آورده است: محافظان من، هر وقت به میهمانی می رفتیم، از پذیرفتن خوراکی، نوشیدنی و هدایا از دیگران امتناع می کردند و آنگاه ایوانز مرا فردی پست و خسیس معرفی می کند و محافظانی که با من مانده اند را نیز مورد تمسخر قرار می دهد.

رشدی که از سوی ملکه انگلیس نیز لقب "sir" دریافت کرده، در دفاع از خود آورده است: من از سوی مسلمانان دنیا تهدید می شوم آنگاه رون ایوانز به من و محافظانم که همگی به ملکه انگلیس ارادت دارند اهانت می کند.

بنا به اخبار موجود، کتاب مذکور قرار است هفته آینده به بازار بیاید و ناشر آن تا به امروز از انتشار آن عقب نشینی نکرده است.

گفتنی است تدابیر امنیتی- حفاظتی برای سلمان رشدی از سال 1998 میلادی تاکنون به نحو قابل توجهی کاهش یافته و او روزانه بیش از دو ساعت از خانه شخصی اش بیرون تردد دارد. این در حالی است که وی حتی 10 سال بعد از صدور فتوای ارتدادش توسط امام خمینی (ره) به صورت همه جانبه تحت حفاظت نیروهای امنیتی آمریکا و انگلیس بود.

رشدی، محافظ سابق خود را نیز تهدید کرده است که به محض بیرون آمدن کتاب مذکور، علیه او در دادگاه شکایت و بدین وسیله از خود و محافظانش احقاق خواهد کرد.

منبع. سایت عصر ایران

هیچ نظری موجود نیست: