Ads 468x60px

یکشنبه، فروردین ۱۸، ۱۳۸۷

دور روز با کانون وبلاگ نویسان افغانستان

نویسنده: احمد مختار پدرام
وبلاگ: یک بیگانه

با لطف کانون وبلاگ نویسان افغانستان، دغدغه ای که ما در قسمت دسترسی به یک صفحه در انترنت را داشتیم، تا حدی کم شد.
دو روز آموزش وبلاگ نویسی، از سوی این کانون حد اقل به من این جرأت را داد که بتوانم در این مورد تا حدی جدی فکر کنم.
شاید دنیای انترنت دنیای خیلی مرموز است، ولی اگر کمی دقت صورت بگیرد، به راحتی می توانیم بدانیم که هر کاری که در بخش اطلاع رسانی و یا یادداشت نگاری بنا به دلایلی شاید با مشکل مواجه گردد، در انترنت این کار بسیار ساده و در ضمن تاثیر گذار خواهد بود.

من هراس داشتم از آمدن به دنیای انترنت و یا مشخص تر به دنیای وبلاگ نویسی، نمی دانم شاید هم مشکل فنی.... اما رهنمود های که به طور خلاصه اما بسیار سنجیده شده در یک و نیم روز به دسترس ما قرار گرفت، نگاه مرا به این امر تغیر داد. شاید باز کردن صفحه ای در انترنت کاری ساده ای باشد، و یا خیلی جنجال نداشته باشد، اما قوانین وب نویسی چیزی مهم است که ما قبلا نمی دانیستیم، چگونه با آن برخورد نماییم.

من بلاخره متوجه شدم که مقررات وبلاگ نویسی را اگر در نظر داشته باشیم، همه می توانند، نوسنده گان قوی و مطرحی در بین وب نویسان باشند. چگونه بتوانیم خواننده های بیشتر داشته باشیم، چگونه بتوانیم طیف های مشخصی را در انترنت دوستان خود بسازیم. چطور می توانیم با داشتن یک وبلاگ تاثیر گذار باشیم ... همه و همه را در این مدت کم که باور نکردنی است بدانیم.
گذشته از این همه حرفهای تعارفی، راستش اگر ادعا بکنم که من حالا می توانم تمام مشکلاتم را در داشتن یک وبلاگ حل کنم یک کمی مبالغه است، اما این که مرا ودار کرد بعد از این حتمن وبلاگ داشته باشم، این مساله نشان می دهد که چقدر تاثیر داشته این دو روز.

مساله دیگر این که تا حدی از نگاه تخنیکی یاد گرفتم که وبلاگم را مدیریت خوب کنم، وبلاگ دیگری ایجاد کنم، با سرورهای گوناگونی که خدمات دسترسی به داشتن به یک وبلاگ و یا وبسایت را مهیا می کنند، آشنا شدم، تفاوت ها، و مشخصات رنگ رنگ را در بین سایت های متفاوت که این گونه خدمات را در بخش زبان فارسی عرضه می دارند، دیدم و...

اما در کل، بعد از کسب اطلاعات در مورد اهمیت داشتن یک وبلاگ و یا وبسایت، روش کار در انترنت خیلی مهم بود، مثلا اگر ما وبلاگ داریم، این وبلاگ را چطور می توانیم به حد اکثر محبوبیت و شهرت برسانیم، با چگونه وبلاگ نویسان باید ارتباط داشته باشیم، چگونه بنویسیم، سوژه ها را چطوری باید انتخاب کنیم و خیلی مسایلی دیگر را یاد گرفتم اگر از یادم نرود خیلی عالی است.

هیچ نظری موجود نیست: