Ads 468x60px

سه‌شنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۸۷

گزارشی از کارگاه آموزشی کانون وبلاک نویسان افغانستان

گزارشگر: یعقوب یسنا

کانون وبلاک نویسان افغانستان به مدیریت نسیم فکرت کارگاه آموزشی دوروزه ای را به راه انداخت، این کارگاه آموزشی برای وبلاک نویسان چنان که من یکی از اشتراک کنندگان این کارگاه بودم بسیار سودمند و ارزنده تمام شد.
در افغانستان که وبلاک نویسی یک امر تازه است و کمتر کسی به گونه حرفه ای به آن می پردازد پس برگزاری چنین کارگاه های آموزشی این روند را سرعت بخشیده و سهولت کاری را برای وبلاک نویسان فراهم می کند.

آنچه که بیشتر در این دوره آموزشی به آن پرداخته شد موارد زیر بود:

در باره فالیت های انترنتی به صورت نظری آگاهی ارایه شد
در باره وبلاک و وب سایت و تفاوت های این دو معلومات ارایه شد
چگونگی ساختن وبلاک عملا اجرا شد
وبلاک های که بهترین وبلاک سال شناخته شده بود به معرفی کرد و در باره این که چه کارهای می تواند یک وبلاک را به بهترین وبلاک برساند معلومات داده شد
از نظری فنی و تخنیکی در زمینه وبلاک سازی و گزینیش قالب آگاهی مفصل داده شد

سرویس دهندگان وبلاک در جهان به ما معرفی شد البته در افغانستان تا هنوز وبلاک نویسان فقط بلاگفا و پرشین بلاگ را می شناختند خوشبختانه در این آموزش با سرویس دهندگان وبلاک های دیگر آشنا شدیم که از کیفت خدماتی و سهولت های کاری به مراتب از بلاک فا و پرشین بلاک بهتر بودند
از جمله سرویس دهندگان وبلاک ها در جهان بیشتر در باره بلاک اسپات (بلاگر) معلومات همه جانبه ارایه شد و مزیت های را که این سرویس دهنده وبلاک نسبت به دیگر سرویس دهندگان وبلاک داشت گفته شد.
برای شرکت کنندگان از سرویس دهنده بلاگر وبلاک ساخته شد خوشبختانه هم اکنون این اشتراک کنندگان در وبلاگر وبلاک ساخته و آنرا مدیریت می توانند.

هیچ نظری موجود نیست: