Ads 468x60px

چهارشنبه، دی ۰۴، ۱۳۸۷

سیاستمداران ایران کی آدم می شوند؟

این هم یک خبر که موجب خفت دنیایی برای افغان ها و خفت اخروی برای اراینه (چمع کلمه ایرانی) است:

معاون سياسي و امنيتي استاندار كهگيلويه و بويراحمد:
وسايل نقليه حامل افاغنه توقيف مي‌شوند

خبرگزاري فارس: معاون سياسي و امنيتي استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: حمل و جابه‌جايي اتباع غير مجاز بيگانه به ويژه افاغنه با وسايط نقليه جرم محسوب مي‌شود و در صورت مشاهده وسايل نقليه براي بار اول شش ماه و بار دوم يك سال توقيف مي‌شود.


نادر منتظريان در گفتگو با خبرنگار فارس در ياسوج افزود: مدت يك سال به اتباع ساكن استان مهلت داده شد تا با انجام امور و رفع مشكلاتشان براي اعزام به اردوگاه‌هاي مرزي يا استان‌هاي اصفهان و شيراز خود را به امور اتباع فرمانداري‌‌ها معرفي كنند. 
وي تصريح كرد: در حال حاضر شرايط در افغانستان مساعد شده و بر اساس قانون، اتباعي كه در اين استان به صورت غير قانوني ساكن هستند بايد استان را ترك و به افغانستان باز گردند. 
معاون سياسي و امنيتي استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: به رغم هشدارهايي كه به اتباع افغاني داده شد، هنوز تعدادي از آنها خود را معرفي نكرده و به صورت غير قانوني در استان ساكن هستند. 
منتظريان تصريح كرد: در صورتيكه اين افراد خود را به امور اتباع فرمانداري‌ها معرفي نكنند، نيروهاي انتظامي آنان را دستگير و تحويل اردوگاه‌ها خواهند داد. 
معاون سياسي و امنيتي گفت: ازدواج با اتباع غير مجاز افغاتي اكيداً ممنوع است و هيچ تبعه ايراني حق ازدواج با اين اتباع را نداشته و دفاتر ازدواج و طلاق نيز حق جاري كردن صيغه عقد براي آنها را ندارد و همچنين براي روحانيون و كساني كه صلاحيت جاري كردن صيغه عقد را دارند نيز ممنوع است و در صورت رعايت نكردن با آنها برخورد قانون به‌عمل مي‌آيد. 
وي با بيان اينكه، عقد اجاره منزل مسكوني، املاك، اموال منقول توسط بنگاه‌ها و اشخاص و غيره جرم محسوب و با متخلف برخورد مي‌شود، افزود: بكار‌گيري و اشتغال آنها ممنوع و با كارفرمايان متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد. 
منتظريان ادامه داد: سازمان‌ها و ادارات از اين پس در واگذاري پروژه‌هاي عمراني به پيمانكاران قيد بكارگيري اتباع غيرمجاز را در قرارداد داشته باشند و ناظرين موظفند در صورت عدم رعايت پيمانكار موضوع را به سازمان كار جهت برخورد منعكس نمايد. 
وي در خصوص اتباع مجاز و غير مجاز ياد آور شد: كساني كه همسر ايراني دارند و قبل از سال 1385ازدواج رسمي و شرعي كرده و آنهايي كه يكي از بستگان درجه يك آنان در دفاع مقدس به درجه رفيع شهادت نايل آمدند مجاز به سكونت هستند و بقيه اتباع غير مجاز هستند. 
منتظريان گفت: توصيه مي‌كنم كه اتباع غير مجاز با مراجعه به امور اتباع فرمانداري‌ها از فرصت استفاده كرده تا زمينه انتقال آنها با تأمين هزينه و محترمانه انجام گيرد.»


این هم لینک خبر:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8710040193

هیچ نظری موجود نیست: