Ads 468x60px

دوشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۸۷

علي محقق نسب روزنامه نگار افغان از زندان رها شد

علي محقق نسب مديرمسئول ماهنامه حقوق زن در تاريخ ٩ خرداد ماه پس از سپری کردن ٨٦ روز بازداشت در زندان اطلاعات قم، آزاد شد.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام مي کند " آزادی اين روزنامه نگار خبر خوبي است اما علي محقق نسب بيش از دو ماه در بازداشت خودسرانه ، در شرايطي دشوار و در انفرادی بسر برده است. اين روزنامه نگار و محقق افغاني امروز با قيد کفالت آزاد و اجازه خروج از کشور را ندارد. ما از مقامات مسئول ايران مي خواهيم به تعقيب قضايي اين روزنامه نگار پايان دهند."

مدير مسئول ماهنامه حقوق زن که سالها در ايران و در شهر قم زندگي کرده است در تاريخ ١٤ اسفند ماه در شهر قم از سوی ماموران وزارت اطلاعات و به دستور دادسرای ويژه روحانيت دستگير شده بو.د

علي محقق نسب به گزارشگران بدون مرز گفت " علت بازداشت را در حکمي که به من نشان دادند « رفت و آمد مشکوک با برخي سفارتخانه ها» نوشته بودند اما در مدت بازداشت در باره فعاليت های مطبوعاتي و نوشته هايم ، ماهنامه حقوق زن و مقالات آن و ماجرای دستگيری در افغانستان سوال مي کردند. "

از سوی ديگر در پي تفتيش منزل و ضبط رايانه،سي دی و دست نوشته های شخصي، مقامات قضايي _ امنيتي با استفاده از نامه های اين روزنامه نگار به کميساريای عالي پناهندگي برای خروج از ايران، او را به "تبليغ عليه نظام " و " نشر اکاذيب" متهم کرده اند.

اين روزنامه نگار مدت ٨١ را در سلول انفرادی گذرانده و از بيماری کبد رنج مي برده است.
علي محقق نسب در سال ١٣٨٤ در افغانستان و در شهر کابل نيز بازداشت و بيش از هشتاد روز را درزندان بسر برد. اين روزنامه نگار برای انتشار مقالاتي در دفاع از حقوق زنان و تغيير عقيده به "کفرگويي" متهم شده بود.

از گزارشگران بدون مرز

هیچ نظری موجود نیست: