Ads 468x60px

پنجشنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۷

گارگاه آموزشى از سوى کانون وبلاگ نويسان دايرشد

هادى غفارى - Jun 12, 2008 - 17:32

آژانس خبرى پژواک، ٢٣ جوزا

کانون وبلاگ نویسان افغانستان، گارگاه آموزشی برای ژورنالستان وفرهنگیان بامیان را به تاريخ ٢٣ جوزا دایر نمود .

در این کارگاه سه روزه ،دهها تن از ژورنالستان وبلاگ نویسان وفرهنگیان باميان اشتراک دارند.

وبلاگ با وب سايت مشابهت دارد اما اشتراک کننده در ويب سايت قرار داد نموده و در بدل آن پول مى پردازند، در حالى که ويب لاک شکل مجانى را دارد. شمار زياد جوانان از وب لاگ در باميان استفاده ميکنند.

محمد نسیم فکرت مسئوول کانون وبلاگ نویسان افغانستان به آژانس خبرى پژواک گفت که در این کارگاه آموزشی، برای فرهنگیان شناخت، تفاوت و تاریخچه وبلاگ ، مقررات وبلاگ نویسی ، چگونگی ساخت و مسایل تخنیکی وبلاگ آموزش داده می شود .

وی ميگويد :(( هدف از برگزاری دور آموزشی اینست تا ما بتوانیم وبلاگ نویسی را منحیث یک رسانه الکترونیکی ویا یک ميدیاى الکترونیکی عام بسازیم تامردم بتوانند آزادانه افکار،اندیشه ها ومقالات خودرا برای یکدیگر به معرض خوانش بگذارند(( .

آقای فکرت افزود که این دومین دور آموزشی است که ابتدا ء در کابل ودومین مرحله آن، اينک در بامیان داير شده است .

در این کارگاه آموزشی ژورنالستان وفرهنگیان باميان ،توسط دو ژورنالست امریکایی ، آلمانی واستادان داخلی تدریس می شوند.

شمار زیادی از وبلاگ نویسان بامیان که در این کارگاه شرکت داشتند برنامه را مفید ارزیابی نموده وخواهان برگزاری بیشتر همچو پروگرامها گردیدند .

نجیب الله اخلاقی آمر امور جوانان ویکتن از اشتراک کننده گان به آژانس خبرى پژواک گفت که اولین بار است که وبلاگ نویسان با استندر وبلاگ نویسی، آشنایی پیدا میکنند.

وی این پروگرام را گامی به سوی ترقی ژورنالستان وبلاگ نویس وفرهنگیان خوانده، افزود که قبلا هرکه برایشان وبلاگ درست می کرد دیگر نمی دانستند که نواقص آن چیست وچطور می توانند روی آن کار نمایند .

خانم معصومه ابراهیمی مسئوول پروگرامهای کانون وبلاگ نویسان افغانستان به آژانس خبرى پژواک گفت که هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، تقویه راههای ارتباطی بین وبلاگ نویسان وژورنالستان افغان می باشد.

وی ميگويد که وبلاگ هیچگونه محدودیت ندارد وبسیار خوبست که از این طریق افغانهاى مقیم خارج و داخل از نظرات واندیشه های یکدیگر با خبر باشند .

قرار اظهارات فکرت ، کانون وبلاگ نویسان افغانستان، از اپریل سال ٢٠٠٦ در افغانستان به فعاليت آغاز کرده ١٢٨ عضو اصلی و٣٠ عضو بهم پیوست دارد .

به گفتۀ موصوف، اين کانون همیشه در وبلاگ های شان نشرات دارند وبیست هزار وبلاگ نویس افغان که در کشور های مختلف مقيم اند، ثبت وتحت حمایت این کانون قرار دارند .


هیچ نظری موجود نیست: