Ads 468x60px

جمعه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۷

چالش های جدید نیروهای آمریکایی در افغانستان/افغان پرس

تلفات افراد ملکی در "شیندن" و اعتراضات گسترده دولت افغانستان و آغاز یک جنگ جدید علیه نیروهای القاعده در مناطق مرزی پاکستان، نیروهای آمریکایی و متحدانش را در افغانستان در برابر یک چالش جدید قرار داده است.

دولت افغانستان در اعتراض به کشتار ملکی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، تاسرحد حمله لفظی پیش رفت و از نیروهای آمریکایی بطور جدی خواست تا از این به بعد در حملات خود از دقت بیشتری کار بگیرد و از این به بعد هر عملیات باید با اطلاعات دقیق و با مشوره دولت انجام شود، چیزی که در خیلی از موارد امکان پذیر نمی باشد.

اما تاکتیک جنگی طالبان به شکل دیگری است. آنان به نیروهای امریکایی حمله می کنند و بعد به داخل قریه جات پناه می برند و از مردم ملکی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. این تاکتیک طالبان نیروهای امریکایی را مجبور به حمله به قریه ها می کنند.

امریکایی ها تا حال بیشتر به حملات هوایی تکیه کرده اند و حملات هوایی نسبت به حملات زمین تلفات بیشتر ملکی ها را در پی داشته است.

اعتراض علیه قوای ائتلاف تا مجلس سنا هم رسید و این مجلس در اعتراض به این تلفات تهدید به بستن دروازه مجلس نمود، گرچند که در یک مورد قبلی یکی از نمایندگان ولسی جرگه از این هم پیش تر رفته بود و راه حل را قیام عمومی علیه نیروهای امریکایی عنوان کرده بود. ادامه...

هیچ نظری موجود نیست: