Ads 468x60px

جمعه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۷

جایزه ادبی نوروز


با توجه به نقش اثرگذار و اثبات شده تعیین جایزه­های ادبی در پویایی ادبیات، خانه ‌ادبیات افغانستان بر آن است تا جایزه ادبی نوروز را با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای شاعران و نویسند‌گان افغانستان، برگزار ‌کند.


شرايط برگزاری جایزه ادبی نوروز

بر این اساس، شاعران و نویسند‌گان افغانستان‌ می‌توانند با شرایط زیر در این رقابت آزاد شرکت کنند:

  1. شاعر و نویسنده باید تابعیت افغانستان را داشته باشد.
  2. جایزه در سه رشته شعر، مجموعه داستان و رمان برگزار می­شود.
  3. شاعر و نویسنده باید پنج نسخه از کتاب خود را تا 30 جدی 1387 به نشانی دبیرخانه بفرستد.
  4. تنها کتاب­هایی در جایزه شرکت داده می­شوند که پس از سال 1380 تا اول زمستان سال 1387 خورشیدی منتشر شده باشند یا منتشر می­شوند.
  5. محدودیتی در محل انتشار کتاب­ها وجود ندارد.
  6. ساختار برگزاری جایزه، اینترنتی است.

فرآیند برگزاری جایزه ادبی نوروز

مرحله اول

در این مرحله، هر نویسنده و شاعر افغانستانی که بخواهد، می‌تواند در نظرسنجی شرکت کند و به کتاب‌های مورد نظرش رأی دهد.

فهرست نام کتاب‌ها و نیز فهرست نام کسانی که آمادگی خود را برای شرکت در مرحله اول نظرسنجی اعلام کرده­اند، در وبلاگ جایزه‌ ادبی نوروز منتشر می‌شود. سپس دبیرخانه, برگ­‌های ویژه نظرسنجی را به نشانی پست الکترونیکی این افراد می‌فرستد. آنان می­توانند برگ ویژه نظرسنجی جایزه ادبی نوروز را تکمیل کنند و به دبیرخانه جایزه ب‌فرستند. با ‌این نظرسنجی، نامزد‌های اولیه جایزه مشخص می‌شوند. پس از جمع‌بندی امتیازها، نامزدهای نهایی جایزه ادبی نوروز معرفی می‌شوند و به مرحله دوم راه می­یابند.


مرحله دوم

در این مرحله، پنج داور شناخته شده، کتاب­های مربوط به هر رشته را داوری می­کنند. نتیجه کامل داوری، نام برندگان و نام داوران، در برنامه ویژه­ای که در نوروز 1388 خورشیدی در افغانستان برگزار می­شود، اعلام خواهد شد. به برند‌گان هر رشته، تندیس جایزه ادبی نوروز و پاداش نقدی اهدا می­شود.


پشتیبانان جایزه ادبی نوروز

خانه ادبیات افغانستان در برگزاری جایزه ادبی نوروز، از همکاری مالی همه شخصیت­های حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی استقبال می­کند. همه افراد فرهنگ­دوست می­توانند آمادگی رسمی خود را برای همکاری مالی با این جایزه به وسیله پست الکترونیک به آگاهی دبیرخانه جایزه ادبی نوروز برسانند.


نشانی پستی دبیرخانه جایزه ادبی نوروز

افغانستان ـ کابل ـ پل سوخته ـ گولایی دواخانه ـ مارکت قالین غرب کابل ـ طبقه‌ سوم ـ دفتر خانه ادبیات افغانستان ـ دبیرخانه جایزه ادبی نوروز


وبلاگ جایزه ادبی نوروز

Nawruzaward.blogfa.com


نشانی پست الکترونیک دبیرخانه جایزه ادبی نوروز

nawruzaward@yahoo.com

هیچ نظری موجود نیست: